donderdag 24 november 2011

Kunst in je eigen omgeving

Heeeeeeey!!

Ik heb voor een heel bijzonder kunstwerk gekozen. Het zijn namelijk meerdere beelden die samen één vormen. De namen van deze beelden zijn: Volco's.
Ze zijn gemaakt door Han Deij. In 1993 werden de eerste beelden geplaatst. Er zijn wel 17 Volco's die 6 verschillende vormen hebben. Han Deij noemde het geheel "een beest onder de Axelse binnenstad. Het slaat zijn klauwen door het wegdek heen, houdt op de ene plek auto's tegen en laat kinderen in zijn nagels klimmen." De Volco's staan op verschillende plaatsen in Axel. Ze bevinden zich binnen het gebied Kerkdreef, Weststraat, Szydlowskiplein, Tuinstraat. Ik vind het grappig dat alle beelden bij elkaar één kunstwerk zijn. De vorm die de Volco's hebben vind ik heel leuk, maar ook een beetje apart. Omdat ze allemaal rare vormen hebben. Ik heb voor dit kunstwerk gekozen, omdat ik ze overal in Axel zag staan, maar ik eigenlijk niet wist wat het verhaal hier achter was. Ook sprak me de aparte vorm heel erg aan.


Hier zie je nog een paar van de beelden!

liefs Lindsey

Geen opmerkingen:

Een reactie posten